Week 11 - ciao Conce! - Reisverslag uit Concepción, Chili van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu Week 11 - ciao Conce! - Reisverslag uit Concepción, Chili van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu

Week 11 - ciao Conce!

Blijf op de hoogte en volg Nouk en Juul

15 Juli 2014 | Chili, Concepción

Lieve allemaal! Na ons ziekenbezoek aan ons huisgenootje vorige weekend in het ziekenhuis, was het helaas de beurt aan Juliëtte. Ze heeft de hele week in bed gelegen met de griep en daarom heeft Anouk de laatste patiënten afgerond op de universiteit. Alles is goed verlopen en afgesloten en er was zelfs één patiënt die in het Nederlands Anouk probeerde te bedanken voor alles en ons ook nog eens wilde feliciteren met de goede voetbalprestaties van het Nederlands elftal. Heel lief! Zelfs zonder dezelfde taal te spreken kun je een band opbouwen met patiënten en dat was erg leuk om te merken. Het enige wat ons nog rest op de universiteit, is het houden van een presentatie voor de directie en wat docenten. Ze willen graag zien wat wij allemaal hebben gedaan de afgelopen tijd en wat er eventueel verbeterd of veranderd moet worden. Tot onze grote opluchting mag dit gewoon in het Engels, als we de tekst op de powerpoint maar in het Spaans opschrijven. En dat is natuurlijk geen probleem. Daarna kunnen we ze verwennen met echte Nederlandse stroopwafels, die we speciaal hebben meegenomen vanuit Nederland. We hopen dus een leuke afsluiting van onze tijd hier!

Het laatste weekend in Concepción was aangebroken en was het tijd voor een heus tandheelkunde feestje. Het was een costume party dus eigenlijk was het meer carnaval in het klein. Iedereen mocht zelf weten hoe ze verkleed zouden gaan, als het maar echt verkleed was! Nou dat is zeker gelukt, Anouk werd door de meiden gedwongen om als engel verkleed te gaan (vanwege het blonde haar…haha!). Foto’s volgen later!
De volgende dag was het tijd om inkopen te doen voor ons eigen afscheidsfeestje. We hebben pannenkoeken gebakken en iedereen vond ze heerlijk! De keuken was versierd met oranje slingers en het was heel gezellig! We hebben onze nieuwe vrienden verrast met een cadeautje om ze te bedanken voor alle goede zorgen en het thuis laten voelen van ons in het regenachtige Concepción. Gelukkig was dit nog niet het echte afscheid, want dinsdagavond, de avond voor vertrek, gaan we natúúrlijk nog even naar de karaoke bar om samen nog wat liedjes te zingen en te proosten op nieuwe vriendschappen!

Woensdag 16 juli laten we Concepción achter ons en vertrekken we via Santiago naar de droogste plek ter wereld, San Pedro de Atacama. Dat hebben we wel verdiend na al die regen! Het plan is om na deze woestijn in Chili naar Uyuni in Bolivia te gaan, de zoutvlaktes. Daarna pakken we luxe het vliegtuig naar Cuzco (Peru) waar ons de Machu Picchu wacht. Daarna trekken we naar het zuiden van Peru om daar nog wat mooie plekken te bezoeken en zakken we via de kust van Chili terug af naar Santiago, waar ons vliegtuig op 24 augustus vertrekt naar ons geliefde Nederland! Maar zover zijn we nog niet, eerst genieten van al het moois wat ons toekomt!! We weten natuurlijk niet zo goed hoe de internetverbinding overal gaat zijn dus het wordt een verrassing wanneer de volgende update gaat komen. Tot snel!!

Liefs, Nouk en Juul

• 15 Juli 2014 - 08:39

Jacqueline:

Lieve meisjes,

Fijn dat het eerste deel van jullie avontuur zo goed en gezellig is afgesloten. Succes met het geven van de presentatie, maar gaat vast ook lukken! Naast een inhoudelijk goede presentatie, zal jullie natuurlijke charme en niet te vergeten de stroopwafels ze wel overtuigen! Ga nog even heel erg genieten van het laatste deel van jullie reis, de droogte, de zon en al het moois van een vreemde cultuur en dan weer veilig naar huis! Waar wij paraat staan om jullie weer met open armen te ontvangen! Daar heb ik wel weer zin in!
    Lieve meisjes, ik zit op mijn werk en kan het niet te lang maken, dus voor nu succes, liefs en knuffels!!
    En voor Anouk tot ziens vanavond op facetime! Dikke kus!

Jacqueline.

• 15 Juli 2014 - 11:55

Rob Abbenhuis:

Mooi! Sluit me aan bij wat Jacqueline al schreef. (Eh... zijn die stroopwafels nog te eten???). Nou ja, hoe dan ook nog veel plezier bij de laatste 'dingetjes' in Concepción, succes met de presentatie, en een voorspoedige reis gewenst. Tot gauw!! (Mochten jullie onverhoopt niet in staat zijn jullie blog bij te houden dan zal ik dat zeker missen!).
    Rob.

• 15 Juli 2014 - 15:49

Anouk:

Lieve allemaal, dank voor jullie altijd hele lieve en leuke berichtjes! Ik ga zeker mijn best doen om de blog bij te houden, want het is ook een erg leuk dagboek voor ons zelf ;)

• 15 Juli 2014 - 23:32

Thea:

Nu: lieve vakantiegangers, dat mag ik nu toch wel zeggen na het harde werken en alle vermoeiende belevenissen. Bedankt voor je lieve kaart Anouk! Het is leuk om te lezen dat je schrijft in augustus terug te vliegen naar je geliefde Holland, want bedenk: oost west thuis best en jullie zullen best verlangen naar je eigen vertrouwde omgeving, familie en vrienden. Geniet nog even en voorzichtig hoo'.

Liefs Oma

• 16 Juli 2014 - 16:23

Iris Janssen:

Heel veel plezier tijdens het reizen!! Nog even goed genieten van al het moois in Zuid Amerika :-)
    Liefs Iris