Week 9 - Beautiful Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu Week 9 - Beautiful Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu

Week 9 - Beautiful Buenos Aires!

Blijf op de hoogte en volg Nouk en Juul

03 Juli 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Maandag begonnen we, zoals altijd, weer erg rustig aan onze (ditmaal korte) week. De rest van de dag was vrij want het was de dag van DE voetbalwedstrijd van het WK….. Nederland-Chili! Vol spanning keken we hier natuurlijk al weken naar uit en eindelijk was het zover. We hebben met een groot gedeelte van onze “klas” bij iemand thuis de wedstrijd gekeken. En wat was het spannend!! Gelukkig voor Nederland hebben we ze (zoals jullie weten) verslagen, maar heel Chili was in rep en roer want nu moesten ze tegen Brazilië. Jullie weten inmiddels allemaal hoe dat is afgelopen… helaas niet goed.
Dinsdag hebben we een gewone dag op de universiteit gehad en ook woensdag hebben we lekker gewerkt. Woensdag avond hebben we om het weekend in te luiden met de meiden Chileense hapjes en drankjes gemaakt en lekker genoten!

Donderdag was het dan eindelijk zo ver… onze langverwachte trip naar Buenos Aires stond op de agenda!! De reis is goed verlopen en ’s avonds om 22u kwamen we aan in het (super goede) hostel. We zijn meteen naar een steakhouse om de hoek gegaan om te proosten op onze eerste Argentinië-ervaring. Het eten was heerlijk (wat hebben ze goede steak!) en de wijn was ook geweldig! Na afloop kregen we gratis champagne van de ober en zijn we blijven zitten tot het restaurant dicht moest. Een geslaagde eerste avond in Buenos Aires voor ons!!

De volgende dag hebben we een tour door de stad gedaan die we hebben afgesloten met een tangovoorstelling (waar Anouk nog een heuse tangopose heeft gedaan met de danser) en genoten van de zon. Het weer was heerlijk en de mensen ontzettend leuk. En wat een gave, sfeervolle stad!! ’s Avonds zijn we met een groep uit het hostel uit eten geweest en hebben we een kroegentocht gedaan in een van de vele uitgaansbuurten, ook dit was zeer geslaagd! De stad is zo groot, en er is zoveel keuze. Er is echt voor ieder wat wils en dat is heel gaaf.
De volgende dag zijn we met wat mensen van het hostel naar “La Boca” geweest. De kleurrijke, maar hele arme wijk was heel interessant om te zien en na 10x van de taxichauffeur gehoord te hebben waar we wel en niet moeten lopen om veilig te zijn (verlaat de hoofdstraat NIET en kijk ontzettend goed uit voor zakkenrollers en andere gevaarlijke mensen), hebben we zeker genoten van dit gedeelte van de stad. Daarna zijn we met ons vaste groepje richting de begraafplaats (Recoletta) gegaan waar Evita Peron begraven ligt (google maar als je haar niet kent haha, wij weten inmiddels alles over haar). Ontzettend indrukwekkend om deze begraafplaats te bezoeken en om de graftombes van de allerrijksten van Argentinië te zien. In sommige tomben kon je zelfs de kisten van de overledenen zien liggen en we waren daarom blij dat het druk was op de begraafplaats en dat de zon scheen… Daarna hebben we op een marktje een “choripan” gegeten, een broodje met chorizo worst, en zijn we op ons gemak door het rijke gedeelte van de stad teruggelopen naar het hostel genietend van de zon en van de stad. Natuurlijk wilden we ’s avonds weer steak eten maar voor dat we hier voor de derde avond op rij van konden genieten zijn we naar een show geweest (Fuerza Bruta). We wisten niet wat we konden verwachten. Het enige wat we wisten was dat de show met acrobatiek te maken had en dat het schijnbaar om het publiek heen zou gaan gebeuren. Beiden verwachtingen kwamen uit en het was geweldig!! Het is moeilijk uit te leggen wat ze precies deden, het was een soort kunst, uitgevoerd op spectaculaire wijze in en om het publiek. We hebben veel gefilmd dus sommigen van jullie zullen het zien bij thuiskomst! Het was in ieder geval echt geweldig en super bizar. We zijn weer een ervaring rijker!

Zondag was het natuurlijk weer tijd voor het Nederlands elftal, maar niet voordat we eerst naar de zondagse markt in San Telmo waren geweest. Een leuke, sfeervolle antiek- en snuisterijmarkt waar ook straatmuzikanten muziek aan het maken waren. We hebben lekker rondgesnuffeld (dit maal met een iets kleiner groepje) en goed rondgekeken naar leuke souvenirs! Daarna zijn we richting een park gelopen waar een groot scherm was neergezet waarop alle wedstrijden werden uitgezonden. Wij waren voorbereid met onze oranje sjaals, hopend op het ontmoeten van enkele Nederlanders... Er was echter maar 1 ander Nederlands meisje en voor de rest waren het Mexicanen of andere Zuid-Amerikanen die duidelijk niet allemaal voor Nederland waren. Maar dit deerde ons natuurlijk niet en na de zinderende wedstrijd waren we ontzettend opgelucht en blij (heel Buenos Aires kon ons horen juichen), wat een wedstrijd. Na afloop konden we de grijns niet van onze gezichten krijgen, we werden in het park al door verschillende mensen gefeliciteerd. Daarna zijn we via de San Telmo markt teruggelopen en onderweg zijn we met meerdere mensen op de foto geweest, die allemaal ontzettend blij voor ons waren en maar al te graag met de “Blond Holland girls” op de foto wilden en onze overwinning wilde delen. Het was hilarisch! ’s Avonds hebben we natuurlijk ook weer een steakhouse bezocht en zijn daarna in de wijk Palermo drankjes gaan drinken! Helaas bleek dat in dit gedeelte wat moeilijker dan gedacht. Naast het feit dat het maandag was, bleek er in de eerste kroeg een stand-up comedy show te zijn waardoor we midden in iets belandden waar we geen woord van konden verstaan en we ook niet meer met elkaar konden praten omdat we anders zouden storen tijdens de show. We zijn snel vertrokken! Na nog twee cafés te hebben uitgeprobeerd zijn we met de taxi terug naar huis gekeerd en hebben we ons café maar in het hostel voortgezet!

Maandagochtend begon weer heerlijk zonnig. We hebben een lekker rondje door de buurt van het hostel gelopen waar we de nodige kunst hebben bewonderd en hebben voorbereidingen getroffen voor de wedstrijd van deze dag… Frankrijk tegen Nigeria. We hadden een Franse jongen ontmoet en omdat hij met ons mee was geweest om Nederland aan te moedigen, wilden we hem graag in het park (natuurlijk in de zon!) vergezellen. We hebben onder het genot van kaas, gedroogde worst, rode wijn en baguettes de wedstrijd gekeken en het was helemaal geslaagd toen ze na een super spannende wedstrijd wonnen van Nigeria. Daarna zijn we nog wat sightseeing gaan doen langs het water en hebben we een klein museum op een oude boot bezocht. Het is super apart om te merken hoe groot de stad is en hoe elke wijk zo verschillend is van de ander. Soms voelde het alsof je in verschillende steden bent op 1 dag. Apart, maar erg leuk om te ervaren. Onze laatste dag in Buenos Aires hebben we natuurlijk opnieuw gevierd met steak en rode wijn en daarna hebben we een “milonga” bezocht. Een plek (in dit geval een soort oude fabriek) waar mensen de tango dansen en waar het niet zo duur en toeristisch is als bij de grote tangoshows die overal worden aangeboden. We waren helaas vrij vroeg dus we hebben vooral gezien hoe mensen de tango leerden dansen, de echt goede dansers hebben we waarschijnlijk gemist, maar het was een heel leuk om zo’n gelegenheid te bezoeken!

Dinsdag ochtend (te) vroeg eindigde het avontuur in Buenos Aires en na een stressvolle vlucht met vertraging en het bijna missen van de aansluiting zijn we veilig terug in (jawel, regenachtig en koud) Concepcion! De afgelopen dagen waren echt ontzettend gaaf en zeker een van de beste hoogtepunten tot nu toe. We hebben genoten van deze geweldige stad (we moeten zeker nog een keer terug), leuke mensen ontmoet, vakantie gevierd, zon gezien en we zijn klaar voor de volgende stap. Het echte reizen! Eerst nog de laatste patiënten afbehandelen en de laatste voorbereidingen treffen. We hebben nu nog maar precies twee weken hier. We zijn er klaar voor!

Liefs, Nouk en Juul

• 07 Juli 2014 - 23:28

Thea:

Genieters!!!!

Wat een gezellig verslag weer! Onvoorstelbaar dat jullie zoveel belevenissen in de dagen kunnen stoppen! Blijf genieten en proeven, ik blijf jullie volgen.

Liefs Oma