Week 10 - kort maar krachtig - Reisverslag uit Concepción, Chili van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu Week 10 - kort maar krachtig - Reisverslag uit Concepción, Chili van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu

Week 10 - kort maar krachtig

Blijf op de hoogte en volg Nouk en Juul

07 Juli 2014 | Chili, Concepción

Hola allemaal! Nadat we uit Buenos Aires terugkwamen hebben we het heel erg rustig gehad en alle tijd gekregen om bij te komen van dit geweldige avontuur. Alleen woensdagmiddag hebben we ons nuttig kunnen maken op de universiteit, de rest van de week waren er geen patiënten beschikbaar en hebben we de tijd benut om taartjes te eten, koffie te drinken, bij te kletsen met onze Chileense vriendinnetjes en onze reis vorm te geven.
Vrijdagavond zijn we gaan stappen met de meiden en hebben de salsa gedanst en genoten van de live muziek en Chileense drankjes. Onze tijd hier is bijna voorbij en dit is wel iets wat we gaan missen.

Zaterdag was het natuurlijk weer tijd voor het Nederlands elftal en wat was het spannend zeg. Niet te geloven! Heel Nederland stond natuurlijk op z’n kop en wij hebben het proberen na te doen in onze woonkamer… bijna gelukt ;) Nu maken we ons op voor woensdag tegen Argentinië. Het leuke is dat we sinds het verlies van Chili tegen Brazilië nu wat extra oranje supporters erbij hebben gekregen. Ze hopen en denken vooral, dat we wereldkampioen gaan worden. We hopen dat ze gelijk krijgen, maar laten we eerst woensdag maar eens afwachten.

Zondag was het super mooi weer en hebben lekker gewandeld, onze bustickets gekocht voor het begin van onze reis (16 juli vertrekken we!) en een park bezocht waar ze grote dinosaurussen hebben. We snapten niet waarom ze hier staan, maar voor de kinderen in de stad is het erg leuk en het was super druk met iedereen die genoot van het plotseling aanwezige zonnetje.
’s Avonds zijn we op ziekenbezoek geweest bij een van onze huisgenootjes. Hij had griep en was al eerder deze week het ziekenhuis geweest voor een pilletje en een spuit en wij lachten hem een beetje uit, want voor een griepje moet je lekker in bed gaan liggen, slapen, veel drinken en fruit eten. Maar nu kregen we te horen dat hij in het ziekenhuis lag en we voelden ons al bijna schuldig dat we zo hard hadden geroepen dat hij zich aanstelde. Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal mee en voelde hij zich al een stuk beter. En een bijkomend pluspunt was dat we nu ook een Chileens ziekenhuis van binnen hebben kunnen bekijken haha. Eigenlijk was het veel moderner dan we hadden gedacht, dus interessant dat we dat nu ook hebben gezien!

Nu gaan we onze laatste week in van onze stage hier. Eerst de laatste patiënten afbehandelen en ons afscheidsfeestje vieren, hopelijk juichen voor Nederland en dan nog maar een paar dagen tot deel 2 van ons avontuur in Zuid-Amerika!

Liefs, Nouk en Juul

• 07 Juli 2014 - 23:22

Merel:

Ik moest eventjes twee verslagen nog lezen maar dat is dan gebeurd. Jullie avontuur in BA klinkt echt te gek! Super tof. En nu laatste weekje doorbrengen in Concepcion. Weer een nieuw avontuur staat voor de deur, maar eerst nog even genieten van die laatste week met de mensen die jullie daar hebben ontmoet. Veel plezier en doe vooral voorzichtig en geniet nog veel meer! Dikke kus en knuffel, Merel

• 08 Juli 2014 - 08:07

Jacqueline:

Hoi meiden,
    Ja ja het gaat al opschieten, deel 2 van jullie Zuid-Amerika avontuur is aanstaande! Had jullie vorig verslag natuurlijk wel gelezen maar toen stonden we op het punt om af te reizen naar Friesland en had ik geen tijd meer om te reageren. Zoals je ziet reizen wij ook het land door ;).... Maar goed, zoals altijd weer een geweldig verhaal en blijft het fijn dat jullie ons zo laten meeleven. Op dit moment komt de regen met bakken naar beneden dus zijn we even solidair met jullie, maar als het goed is gaat dit maar twee dagen duren. Straks gaan we naar de diploma uitreiking van Merel, daar hebben we zin in! En daarna hapje eten om het te vieren. Als je straks weer terug bent doen we het nog eens dunnetjes over! Voor nu succes met het laatste loodje op de universiteit en met het afsluiten van jullie verblijf daar, vier maar een mooi afscheidsfeestje, en zet 'm op met de laatste voorbereidingen.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel! Jacqueline.

• 08 Juli 2014 - 09:11

Marieke:

Jaaaaa, bijna backpacken geblazen! Supergaaf! Ik zou zeggen: ga vast Pringlesbussen sparen voor gave perspectieffoto's op de zoutvlakte ;)

geniet van jullie laatste weekje op jullie vertrouwde plek!

dikke kus!

• 09 Juli 2014 - 13:57

Sebastiaan:

Hey zusje en Anouk,

Ik dacht dat ik niet zo ver achterliep met verslagen lezen, maar dat bleek toch wel.
    Erg gaaf om al die belevenissen te lezen rondom de WK-wedstrijden en jullie trip naar BA.
    Jullie zijn er toch maar mooi geweest!
    Leuk ook dat jullie naar het graf van Evita Peron geweest zijn. Dat vind ik nu leuk vanwege de geschiedenis.
    Leg zoveel mogelijk vast op foto en video, maar ik twijfel er niet aan dat jullie dat doen.
    Dat zou nou echt, wat je zegt, leuk zijn voor later!
    Het gaat wel echt snel voor zowel jullie als voor ons. Ik heb nog steeds het gevoel dat jullie pas net weg zijn.
    Voor mij begint de zomervakantie over twee dagen en ik ben er best wel aan toe!
    Succes met de voorbereidingen voor deel twee van het Grote Avontuur en veel plezier vanavond met nog een wedstrijd van het Nederlands Elftal!

• 10 Juli 2014 - 15:49

Rob Abbenhuis:

Hoi.
    Tsja, wat blijft er nog over om te zeggen na al die mooie verslagen. Jullie ervaringen blijven maar enerverend. BA moet echt prachtig zijn. Mooi dat jullie er van genoten hebben. Blijf dat doen en succes met de laatste dagen in Concepcion en de voorbereidingen voor de volgende etappe (ja, ja de tour de france is inmiddels begonnen) van jullie trip.
    Jullie zijn geen moment uit mijn gedachten (en ik blijf doorlopend ook een beetje jaloers, nou ja op een positieve manier dan!). Kus!

• 13 Juli 2014 - 21:58

Mandy:

Hey juultje

Ja hoor weer even wat verslagen bijgelezen.... Dus na heerlijk buenos aires en veel stage lopen is het nu echt tijd voor backpacken! Heel veel plezier en geniet ervan, want dat is zeker verdiend. Ik ben na een aantal weken werken alweer toe aan vakantie ;-). Over 2 weekjes heerlijk vakantie en dan naar de moezel met mijn mannetjes. Backpack ze en spreek je snel!

Dikke kus