Week 8 - op de helft! - Reisverslag uit Concepción, Chili van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu Week 8 - op de helft! - Reisverslag uit Concepción, Chili van Nouk en Juul - WaarBenJij.nu

Week 8 - op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Nouk en Juul

23 Juni 2014 | Chili, Concepción

Nu we dit verslag van onze achtste week aan het schrijven zijn, zijn we precies 8 weken weg. Twee maanden. Dat betekent dat we op de helft zijn! Voor ons gevoel gaat de tijd erg snel… we weten dat het in Nederland niet altijd zo voelt, maar ook voor jullie zijn we vast zo weer thuis!

Afgelopen week is erg rustig verlopen. Maandag hadden we zoals (helaas wel vaker) geen patiënten, dit hebben we maar opgevuld met het eten van een ijsje, en ook onze poging om ’s avonds naar de film te gaan viel in het water toen het een Franse film met Spaanse ondertiteling bleek te zijn. Gelukkig zijn onze download kwaliteiten heel erg toegenomen afgelopen weken dus hebben we zelf maar een filmpje opgezet! Dinsdag was gelukkig een drukke dag wat tandheelkunde betreft… de hele dag lekker bezig geweest en we zijn begonnen met onze eerste wortelkanaalbehandeling. Druk maar leuk!

Hier in Chili zijn ze nogal enthousiast over het WK en natuurlijk over hun team wat toch iets beter presteert dan iedereen had verwacht! Dus ze krijgen hier allemaal vrij wanneer Chili speelt. Gelukkig speelt Nederland in dezelfde poule en spelen ze op dezelfde dag dus dit betekende dat we de hele dag vrij hadden. De wedstrijd van Nederland tegen Australië hebben we in ons eigen huis gekeken met wat vrienden. En gelukkig konden we opgelucht ademhalen toen de eindstand 3-2 was! Na dit kort gevierd te hebben zijn we snel met zijn allen de auto ingesprongen om inkopen te doen en bij iemand anders thuis de wedstrijd van Chili tegen Spanje te kijken. Snel onze oranje outfit aangevuld met Chileense vlaggen op onze wangen. Wat een spanning! Wij als echte Oranje fans waren natuurlijk nog lang niet klaar met Spanje na de 5-1 overwinning en hebben keihard voor Chili gejuicht toen ook zij Spanje versloegen. Dit was meteen ook de allereerste keer dat Spanje verslagen werd door Chili en het was ook nog eens de eerste keer dat Chili door is naar de volgende ronde op zo’n groot toernooi. Dit betekende dat de hele stad op zijn kop stond! Je kunt hier de wedstrijden niet bekijken op pleinen zoals bij ons, maar iedereen kwam na afloop de straat op met vlaggen en auto’s reden toeterend in files door de stad heen. Overal waar je keek zag je feestende mensen, alsof ze de wereldtitel al binnen hadden! Wij hebben natuurlijk vrolijk mee gefeest en waren in onze gecombineerde outfit: oranje kleding en Chileense vlaggen, een toeristische attractie en zijn zelfs op de foto geweest. Natuurlijk hebben we iedereen laten weten dat we maandag zullen zien wie de sterkste is… viva Holanda!

De rest van de week op de universiteit is rustig verlopen zonder veel bijzonderheden.
Vrijdag avond was het tijd om met de meiden naar La Bodeguita te gaan, een bar met typische Chileense muziek gespeeld door live bands. We hebben daar heerlijk gedronken, gegeten en natuurlijk gedanst! Ook hier waren we weer een attractie (the blond girls) en we ontkomen er niet aan dat iedereen naar je kijkt… dat wordt nog afkicken straks in Nederland!

Ook het weekend hebben we rustig doorgebracht. We hebben zelfs heel lui genoten van een thuisbezorgde domino’s pizza. Verder hebben we dingen uitgezocht en plannen gemaakt voor onze reis (het komt al dichtbij, nog 3,5 week!) en we kijken ontzettend uit naar volgende week… Buenos Aires! Van donderdag tot en met dinsdag gaan we deze wereldstad ontdekken. Zin in!

Hasta la próxima semana! Tot volgende week!

Liefs, Nouk en Juul

• 23 Juni 2014 - 09:29

Jacqueline:

Hoi meisjes,

Natuurlijk weer genoten van een wederom heerlijk (voetbal) verhaal. Wij zaten in Engeland, toen het Engelse elftal, moest spelen in een pub. Zoals je begrijpt was de sfeer daar een stuk minder en zijn we maar in de rust naar onze B&B gegaan, want de Engelsen stonden achter ;) en hebben verloren. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, extra spannend voor jullie!

En ja wij zijn wel blij dat de helft van jullie verblijf daar er al weer op zit. Het is ook wel weer gezellig je een beetje dichter in de buurt te hebben. Maar goed, jullie gaan eerst maar weer eens lekker genieten van Buenos Aires, en daarna al je andere plannen nog waarmaken en dat gunnen we jullie natuurlijk van harte!

Inmiddels zijn wij ook op de helft van onze vakantie, en gaan de resterende twee weken ook nog een aantal leuke dingen doen!

Voor nu een dikke knuffel voor jullie samen! Heel veel plezier met de wedstrijd! May the best win!

Liefs, Jacqueline.

• 23 Juni 2014 - 11:27

Rob:

Hoi meiden.

De afgelopen twee blogs nu in een keer gelezen. Jullie maken wel wat mee, zelfs als je nauwelijks van de plek komt. Beetje jaloers wordt je daar wel van als je dat leest. Ook lees ik tussen de regels door dat jullie je steeds beter op je plek voelen daar. Er komt routine in, of zo. Blijf genieten (blijf voorzichtig) en veel plezier bij chili-nederland, wat de uitslag ook zal zijn. Ik kijk inmiddels (met meer 'spanning') uit naar jullie volgende verslag. Vind ik veel boeiender dan zo'n over het algemeen toch saaie en langdradige voetbalwedstrijd.

Liefs, Rob

• 30 Juni 2014 - 22:11

Thea:

dag meiden,

het lijkt misschien dat mijn aandacht voor jullie er niet meer is, maar dat is niet zo. Ik ben met Nicole en kinderen naar Terschelling geweest en je weet Anouk zo bij de tijd ben ik niet en heb alleen mijn laptop en deze is niet meegegaan!! Lekker ontspannen.
    ik begrijp dat jullie je in het sportieve en feestende wereldje hebben gestort, houden zo. Alleen het Hollandse chauvinistische sfeertje zal wel langs jullie heengaan. Het is hier ook nog niet wat het jaren geleden was met volop versierde straten. Het resultaat is er dan wel zoals jullie ook meekrijgen maar met pijn en moeite.
    Blijf jullie wel volgen! Denk aan jullie. Blijf genieten !

Liefs Oma